Új vagy használt gépjármű vásárlása esetén a kötelező biztosításra azonnal szükségünk lesz, mivel ennek hiányában a gépjárművet nem helyezik forgalomba, illetve az okmányirodába nem írják a nevünkre.
Érvényes kötelező biztosítás nélkül soha ne közlekedjünk, mivel egy esetleg általunk okozott kárért saját magunknak kell felelni, valamint igazoltatás esetén komoly büntetésnek vagyunk kitéve. Partnerünk segítségével a kötelező biztosítás pár perc alatt megköthető az oldalunkon online, amelynek segítségével érvényes biztosítási szerződéssel rendelkezhetünk és a gépjármű átírását és forgalomba helyezését is intézhetjük vele. Az így megkötött kötelező biztosítás a kötés pillanatától már fedezetet nyújt annak ellenére, hogy a biztosítási díjat csak később, legfeljebb 60 napon belül kell megfizetni (halasztott díjfizetésű szerződés). Az online kötelező biztosítás kötésének további előnye, hogy egy helyen az összes biztosító társaság ajánlatát átlátható módon azonnal megkapjuk, így akár a legkedvezőbb díjú szerződés is elérhető lesz számunkra.
A kötelező biztosítást minden esetben a bejegyzett üzembentartónak, ennek hiányában a gépjármű tulajdonosának kell megkötnie.
A kötelező biztosítás rendszám nélküli új autóra vagy használt gépjármű esetében nem ismert rendszámra is megköthető, azonban ebben az esetben a rendszámot később a forgalmi engedély másolatával kell igazolnunk.
Kösse meg online pár perc alatt az érvényes kötelező biztosítási szerződését és válassza az Ön számára legjobb díjajánlatot.
A kötelező biztosítás az általunk okozott károkat téríti meg harmadik félnek, legyen az személyi sérülés vagy vagyon kártérítés. A kötelező biztosítás megkötését törvény írja elő, vagyis minden gépjármű tulajdonos részére kötelező. A kötelező biztosítás szabályozása törvény által egységes, minden biztosítónak ugyanazt a szolgáltatást kell nyújtania károsult részére, ezért általában a díj összege meghatározó a szerződések kiválasztása során.
Ha meg szeretné kötni kötelező felelősség biztosítását, a legjobb helyen jár: összehasonlító oldalunkon ugyanis kiválaszthatja magának a legjobb ajánlatot. Hallott már róla, hogy ismerősei minden évben olcsóbb kgfb-re cserélnek, és ön is szeretne spórolni?
Akkor próbálja ki a biztosítás-összehasonlítót, amellyel néhány perc alatt megnézheti, melyik biztosító kínálja a legolcsóbb ajánlatokat. Mindössze személyes és az autó adataira van szükség, és már indulhat is. Ha készen van, a legjobban tetsző ajánlatot megkötheti anélkül, hogy felkelne a székből. Természetesen szükség lesz az autó forgalmijára és az ön jogosítványára, valamint memóriájára is, de ezek igazán nem komoly kérések, ha arról van szó, hogy akár havi 5-10000 forintot is megspórolhat a kgfb díján.
De, ha az alapoknál akarjuk kezdeni, akkor egyáltalán felvetődik a kérdés: minek kell nekem kötelező biztosítás? Végtelenül egyszerű a válasz: 1. mert a rendőr kéri a papírt, és ha nincs, büntet (vagy talán a rendszámot is leveszi a kocsiról, hiszen kgfb nélkül nem lehet járni), 2. mert ha kárt okozunk valakinek, akkor a vétlen autós biztosan megkapja a javítás összegét. Utóbbi esettel kapcsolatban persze mindenkinek vannak történetei, amikor a biztosító nem akart fizetni, vagy méltánytalanul járt el, de hát ez a kapitalizmus. Ahol az a fontos az alkalmazottaknak és a főnököknek, hogy minél kevesebb pénz menjen ki a biztosító kasszájából kárrendezésre, ott nyilvánvaló, hogy a kákán is csomót fognak keresni, csak hogy ne kelljen fizetniük egyetlen vasat sem. Azonban részünkről jó kezdés, ha legalább megkötjük a kgfb-nként, mert ebben az esetben mi fedezve vagyunk. Bizonyára önzően hangzik az, hogy ha kárt okozunk valakinek, akkor csak arra gondolunk, hogy bennünket semmilyen kár se érjen, de ki az, akit más gondolatok foglalkoztatnának egy olyan helyzetben, amikor a saját autójában keletkezett kár javítását is ki kell fizetnie? Ha van cascónk, a helyzet sokkal jobb, ha nincs, akkor viszont a kgfb-vel legalább a vétlen autósnak okozott kárral nem kell többet foglalkoznunk. A sofőrt a betétlap átadásával a biztosítónkhoz irányítjuk, és utána majd ők elharcolnak egymással, hogy ki, mennyit és mikor fizessen.
A kgfb tehát pénztárcát menthet, mivel a havi díja már pusztán néhány éves jogosítvánnyal és egy 1600–2000-es autóval is leszorítható 20000 forint alá: vagyis havi 1800 forint körüli összeget kell befizetnünk, hogy cserébe a biztosítóra háríthassunk minden, általunk okozott kárt. Valóban nem rossz üzlet! Különösen, hogy ha van kötelező biztosításunk, akkor mi teljesen fedezve vagyun. Míg egy cascónál a biztosító kitalálhat mindenfélét, hogy miért nem fizet nekünk, a kötelezőnél abban a pillanatban békén hagynak, ahogy meglátják, hogy van biztosításunk. Haragjukat ezután szerencsétlen vétlen autósra zúdítják, és neki kezdik el megmagyarázni, hogy mit, miért nem lehet megtenni. De erről mi már nem is fogunk tudni...
Szóval a kgfb. Ha autóhitelünk is van, a kgfb még akkor is kell, ha amúgy nem lenne kötelező, mert aki autóhitelt vesz fel, az bizonyára nem rendelkezik annyi pénzzel, hogy kifizesse, ha belecsúszik egy Jaguarba vagy egy BMW-be. Miközben a BMW ajtaja, amit behorpasztunk, munkával együtt mondjuk 800 000 forint, addig ebből az összegből nagyjából életünk végéig fizethetjük autóink kgfb-it. És ezalatt akárhány balesetet okozhatunk. Nem mintha erre kapacitálnánk bárkit is, hiszen ne feledjük: egy baleset után azonnal hátrébb sorolnak minket, és a kgfb-nk jelentősen megnőhet. Nem is beszélve arról, hogy még egy új autót is kellene venni, vagy legalábbis a töröttet megjavíttatni. Ha pedig autóhiteles kocsink totálkárosra törött, arról jobb nem is beszélni… (Ilyenkor segít a casco, amelyről a megfelelő menüpontban talál tájékoztatást.)
Tehát kgfb-t kötni muszáj és előnyös is. És ez egy olyan biztosítás, ahol nem nekünk kell végignézni minden létező ajánlatot, hanem maguk a biztosítók hasonlítják össze saját magukat. A kgfb-k összevetésében ugyanis egy adatbázis segít minket. Miután megadunk minden adatot, beírjuk, hogy milyen kedvezményekre vagyunk jogosultak, jön a kalkulátor, és kiszámolja nekünk a havidíjat (vagy éves kgfb-díjat stb., ahogyan éppen fizetni akarunk). Miközben az autóhiteleknél és a cascónál jó, ha nagyítót is viszünk magunkkal a furmányosan megfogalmazott apróbetűs részekhez, addig a kötelező biztosításnál ilyesmiről szó sincs. Minden biztosító ugyanazt ajánlja, tehát kiválaszthatjuk a legolcsóbb ajánlatot. Persze, ha valamilyen teljesen ismeretlen biztosító ajánlatát választjuk, akkor elképzelhető, hogy a cég csődbe megy, és mi hoppon maradunk (vagyis akit összetörünk, mégis rajtunk követeli a javítás költségét), tehát azért nézzük meg a táblázat felső három sorát, és ha nagyon problémás nevek is felbukkannak, inkább válasszunk olyat, amely évente 1800 forinttal drágább, de kerüljünk el minden meglepetést.