Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_contact, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

A casco biztosítás a gépjárművünkben bekövetkezett saját hibás károkra, elemi károkra, mások által okozott töréskárokra és lopás és részlopás károkra nyújthat védelmet.

CascoA casco biztosítás megkötése nem kötelező, azonban erősen ajánlott, ha a gépjárműre autóhitelt veszünk fel (akár elő is írhatja a casco biztosítás megkötését a bank), vagy 6-8 évnél fiatalabb gépjárművel rendelkezünk. A casco biztosítások díja jelentős mértékben csökkent az elmúlt években, mára már akár évi 30-40 ezer forintért teljes körű védelmet vásárolhatunk az autónkra. A casco biztosítási díjak oldalunkon partnerünk segítségével online kiszámolhatóak pár perc alatt, illetve kötelező és casco biztosítás együtt kötésére is van lehetőség, amellyel további jelentős díjat spórolhatunk meg akár. Díjcsökkentő tényező lehet a casco biztosításban egyes biztosító társaságoknál, ha előre meghatározzuk a lehetséges vezetők körét, illetve a gépjármű védelmi rendszere jobb mint a biztosító által megkívánt.

A casco biztosítás díját tovább csökkenthetjük, ha inkasszós és éves díjfizetést választunk, illetve magasabb önrészesedés vállalása esetén díjkedvezményt kapunk.

A casco önrész azt jelenti, hogy egy bekövetkezett kár esetén ezt az összeget a kártérítés összegéből levonják, vagyis nekünk kell megfizetnünk. Ez általában százalékos és fix összeget is jelent, pl. 10%, de min. 50.000 Ft.

Egy hitellel foglalkozó oldalon mit keres egy casco-hirdetés – merülhet fel a kérdés. Ha egy kicsit jobban megkapirgáljuk a felszínt, mindjárt látni fogjuk a mélyebbnek aligha nevezhető, meglehetősen egyszerű összefüggést.

Ha valaki autóhitelből szeretne új vagy használt autót venni, az azt jelenti, hogy nem tud vagy valamilyen oknál fogva nem akar kiadni százezreket vagy leginkább milliókat egy autóra. Ennek oka lehet, hogy egyszerűen nincs annyi pénze, bár akár szubjektív okok is lehetnek a háttérben. Vannak akik inkább eladósodnak egy bank felé, mint hogy egyszerre adjanak ki egy-két millió forintot – még ha rendelkezésükre is áll ez az összeg. Nos, ha valakinek nincs annyi pénze, hogy egy autóra kiadja, akkor vajon mi a helyzet abban az esetben, ha az általa vezetett autóval kárt okoz? Ha másnak, akkor a biztosító megtéríti a kárt, de elég ritka eset, hogy egy autóval úgy okozunk kárt másnak, hogy mi nem sérülünk. Márpedig ha így van, akkor a saját autónkat is meg kell javítani, helyre kell pofozni. De miből? Ha nincs egymillió forintunk egy autóra, hanem inkább autóhitelből oldjuk meg a vásárlást, akkor honnét lenne félmilliónk egy összetört autó megjavítására? Sajnos könnyen előfordulhat, hogy egy régebbi autóban olyan kár keletkezik, hogy az alkatrész- és munkadíjak kiteszik az autó értékének felét vagy akár egészét is.

Kézenfekvő megoldás tehát bebiztosítani magunkat, és inkább ráhagyni a biztosítóra a károk rendezését. Nem véletlenül írtuk azt, hogy "a biztosítóra", és nem említettünk konkrét nevet, ahol érdemes lenne megkötni a casco-biztosítást. Ha az autóhitelek (és nagyjából minden egyéb hitel) piacán folyamatos a mozgás – tudniillik új hitelfajták, konstrukciók, új kamatok és THM-ek bukkannak fel időnként –, akkor a sokkal rugalmasabb biztosítási piacon mennyivel erősebb lehet a mozgás.

És valóban. Tudjuk a statisztikákból, hogy az év végi kötelező biztosítás átkötési időszakban sokan mennek át másik biztosítóhoz, mivel a biztosítók állandóan változtatják kedvezményeiket, kínálatukat, és valahogyan mindig úgy jönnek ki belőle, hogy miközben sokan átjönnek hozzájuk, kb. ugyanannyi embert el is veszítenek. A cascónál hasonló a helyzet, persze itt nincs áthozatali kampány. De attól még a biztosítók ajánlatai ugyanúgy változnak. Mi pedig abban segítünk, hogy ön mindig megtalálja a legjobbat. A casco fontosságáról tehát nem lehet eleget beszélni. Ha ön összeütközik valakivel, akkor a biztosító megtéríti a másik kárát, ez rendben van (ha van kgfb az autón, de enélkül nem nagyon éri meg furikázni, mert a rendőrség nagyon rászállt a biztosítás nélkül vezetőkre – teljes joggal!). De ki fizeti ki az ön kárát? Főleg, ha még a fentebb emlegetett problémák is megjelennek, és ön az autóját autóhitelre vette, amelynek a törlesztőrészletei mellé most jönne egy hirtelen több százezres kiadás. Akkor már valóban vállalni havi kisebb összeget (pár ezer forintról van szó), és bebiztosítani magunkat minden ellen (az úton velünk szemben szabálytalankodók és saját ostobaságunk), mint azon keseregni utólag, hogy milyen jó lett volna mégis befizetni azt a havi X forintot.

Hogy pontosan mennyit, azt itt nem tudjuk bemutatni, ehhez már a casco-kalkulátorra van szükség. Ez a kalkulátor vagy összehasonlító annyiban hasonlít a rendes kalkulátorokra, hogy önnek kell beírni a specifikumokat, és utána a gép kiadja a havi fizetnivalót, de persze ebben az esetben nem arról van szó, hogy hány millió forintot venne fel bizonyos futamidővel. A casco-kalkulátor lényege, hogy meg kell adnia mindenféle adatot, amelyre egy biztosítónak szüksége lehet. Az autóról (és a tulajdonosáról) tehát a casco megkötője (a biztosító) mindent tudni akar, hogy kiszámolhassa, milyen havi részletért vállalja az autó, teherautó, motor stb. biztosítását. Itt számít a jármű kora, az autót használó kora és lakhelye, hogy okozott-e balesetet, az autó márkája, és minden egyéb adata is (sokkal több minden, mint a kötelező biztosításnál, mint arról a kgfb-menüpontban olvashat).

Egyszerűnek tűnik pusztán az alapján megkötni a cascót, hogy melyik biztosító adja a legolcsóbb ajánlatot, azonban felhívjuk rá a figyelmet, hogy nagyon óvakodni kell az olcsó casco-ajánlatoktól! Miközben a kgfb-ajánlatok esetén minden biztosítónak ugyanazt kell ajánlania (hogy megtérítik a másoknak okozott kárt), addig a casco olyan, mint bármely más biztosítás. Minden biztosító kialakítja a saját konstrukcióját, és arra adja a biztosítást, amire akarja. Törésre, üvegtörése, ha rádől egy fa, ha elsodorja a víz stb. Mit kell tenni tehát, ha nem akar meglepődni? Töltsön ki minden adatot a valóságnak megfelelően, majd kérje a biztosítók ajánlatát. A megadott adatoktól függően bizonyos biztosítók benne sem lesznek a listában, a maradékból kell tehát kiválasztania, hogy melyik a legjobb. Az összehasonlítóban érdemes rászánni fél órát arra, hogy az egyes casco-ajánlatokat összeveti, mert igen komoly fejfájástól kímélheti meg magát, ha már most látja, hogy bizonyos károkra a biztosító nem fizet, nem pedig akkor derül ez ki, amikor a kár miatt szomorúan, de a kárrendezés miatt megnyugodva bemegy a casco-biztosítójához, akik bejelentik, hogy sajnálják, de nincs rá mód, hogy kifizessék a helyrehozás költségeit. Ezt tehát elkerülendő és megelőzendő mindenképpen nézzük meg, "mit is veszünk".