Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_contact, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

Személyautók mellett kishaszongépjárművek megvásárlásához felvehető hitelekkel, illetve ilyen típusú lízingszerződésekkel is foglalkozunk. A kishaszongépjárművek közé tartoznak azok a haszongépjárművek, amelyeknek össztömege nem éri el a 3,5 tonnát.

Haszonjárműveket jellemzően cégek, vállalkozások, esetleg egyéni vállalkozók vásárolnak, a legutóbbi években is csak a flottavásárlások mentették meg a haszonjárművek értékesítésével foglalkozó cégeket a teljes összeomlástól. 2012-ben ez a trend megváltozott, és egyértelműen emelkedni kezdett az újonnan forgalomba helyezett kishaszongépjárművek száma. Ha ön is szeretné meglovagolni ezt a kedvező hullámot, amikor a megerősödő piacra egyre kedvezőbb kishaszongépjármű hitel konstrukciókkal térnek vissza a bankok, akkor ideje lépni!

Hitelkalkulátor

Az egyszerűsített hitelbírálat mellett forintalapú hitel esetén 25%-os önerőre, euróalapon 40%-os önerőre van szükség.

Gépjármű lízingMi évek óta foglalkozunk autóhitelekkel, ismerjük a trendeket, tudjuk, mikor várhatók új hitelek, és mindent megteszünk, hogy mi vegyük észre először az új, kedvező kishaszonjármű hitelkonstrukciókat, és a mi ügyfeleink értesüljenek legelőször a legolcsóbb, legalacsonyabb törlesztéssel rendelkező konstrukciókról vagy lízingelési lehetőségekről. A kishaszongépjármű hitelek mellett legalább ugyanolyan fontosak a lízinglehetőségek is, sőt a lízingelés sokkal kedveltebb finanszírozási forma, hiszen cégek nem vehetnek fel hitelt, márpedig a kishaszongépjárművek vásárlói elsősorban nem magánszemélyek. A továbbiakban lássuk, hogy ha kishaszonjármű hitelt szeretne felvenni, vagy lízingszerződést szeretne kötni egy kishaszongépjármű megszerzéséhez, milyen feltételeknek kell megfelelni, és melyek a hitelek/lízingelési lehetőségek legfontosabb jellemzői. A kishaszonjármű finanszírozás lehet deviza- vagy forintalapú, hitel- vagy lízingkonstrukció.

A lízingelés feltételei:

  • Magánszemélyeknek 20%, illetve 35%-os önerő, előbbi forintalapú elszámolás, utóbbi euróalap esetén.
  • Cégeknek egységesen, forint- és euróalap esetén is 20% önerő.
  • Magánszemély maximum 7 évre (84 hónapra) vehet fel hitelt vagy köthet lízingszerződést. Cégeknek, vállalatoknak 8 év a maximális futamidő, esetükben csak lízingszerződésről beszélhetünk.
  • A kishaszonjármű finanszírozás keretében a kishaszongépjármű megvásárolható újonnan, ebben az esetben semmilyen megkötés sincs, vagy legfeljebb 11 évesen, ilyenkor azonban csak egy évig tarthat a finanszírozás, mivel a hitel- vagy lízingszerződésnek le kell járnia legkésőbb a kishaszonjármű 12. "születésnapján" - vagyis a forgalomba helyezés 12. évfordulóján.
  • Cascóbiztosítás nélkül is köthető, de ajánljuk, hogy kössön cascót is a pénzügyi katasztrófák elkerülésére.
  • A legkisebb igénybe vehető összeg 500.000 forint.
  • A kishaszongépjármű vételára nem lehet kevesebb 700.000 forintnál.

Kérjen díjmentes szakmai tanácsadást cégünktől a megfelelő konstrukció kiválasztásához és tájékoztatást a várható törlesztőrészlet összegéről.
A kapcsolatfelvételhez kattintson ide: elérhetőségeink.

Felhívjuk a figyelmet, hogy magánszemélyek a hitelezés mellett lízingkonstrukciót is választhatnak, cégek pedig kizárólag lízingelhetnek, tehát a jelenlegi törvények előírásai szerint nem vehetnek fel hitelt!

Új jármű vásárlása esetén gyakorlatilag semmilyen megkötés nincs, hiszen a jármű értéke bizonyára több mint 700 000 forint, a lízingelés összege több mint 400000 forint, és a futamidő is maximálisan kihasználható, tehát hét vagy nyolc év.

Amire ügyelni kell: lízingelés esetén (magánszemélynek is) az önerő forint alapú elszámolásnál 20%, míg euró alapúnál 35% lesz. Ennyi az egész. Használt jármű lízingelésénél a számok némileg másképpen alakulnak. A fentieknek megfelelően tehát a használt és megvenni kívánt haszonjármű, kisteherautó stb. értéke legalább 700000 forint legyen, a hitelösszeg – vagyis jelen esetben lízingösszeg – pedig 400000 forint. Az önerő a fentieknek megfelelően alakul, a futamidőnél azonban már változások vannak. A legidősebb megvehető autó 12 éves. Vagyis, ha tizenegy éves haszongépjárművet veszünk, akkor mindössze 12 hónap lesz a futamidő. Igaz, hogy a törlesztés valószínűleg ezzel együtt sem lesz túl magas, hiszen egy 11 éves haszongépjármű, hacsak nem valamilyen komolyabb teherautóról van szó, nem kerül annyiba, mint egy fiatalabb. Mindazonáltal előfordulhat, hogy az egyéves futamidő miatt nagyon magas havi törlesztés jön ki. Ilyenkor inkább válasszunk egy nyolcéves autót, amelynél a futamidő négy év lesz, így, bár a vételi ár magasabb, a törlesztés mégsem fog emelkedni, sőt.

Rátérve most már a magánszemélyekre. Ha magánszemélyként akarunk haszonjárművet venni, választhatunk a lízingelés és az autóhitel (haszonjármű hitel) közt. Míg azt hinnénk, hogy lízingelésnél a fenti feltételek érvényesek, ez nem így van. Sajnos, ha magánszemélyként kötünk lízingszerződést, a maximális futamidő hét évre rövidül. Egyébként minden ugyanaz.

Ha inkább használt autó hitelt venne fel, a 700000-es és a 400000-es határok ugyanazok, a tizenkét év is, valamint a tízéves futamidő is, azonban hitel esetén magasabb az önerő. Egészen pontosan forint alapú haszongépjármű hitelnél az önerő 25%, míg euró alapú teherautó, kishaszonjármű stb. hitel esetén 40%. Utóbbi bizony elég vastag pénztárcát igényel, bár a kamatok annyival alacsonyabbak, hogy még így is megéri euróban számolni.

Hogy pontosan mit is kínálunk, azt a kalkulátor mutatja meg minden szövegnél jobban. Egyszerűen ugorjon a megfelelő menüpontra, és nézze meg, hogy adott hitelösszeg és futamidő milyen törlesztést kínál. Ha a törlesztés túl magas, változtasson a futamidőn vagy a hitelösszegen! A kalkulátor nagyon pontos adatokat ad, így a szerződés megkötésekor sem fogják utólagos, kellemetlen meglepetések érni.

A használtautók piaca pang, aligha csodálkozhatunk tehát, hogy a használt haszonjárművek piaca sem mutat túlzott aktivitást. A pénztelenség minden szektort érint (legyen szó személyautóról, motorról vagy haszonjárműről), azonban bizonyos szegmenseket sokkal jobban, mint másokat. Miért? Mert bizonyos körülmények együttesen oda vezetnek, hogy a járműpiac forgalom szempontjából fragmentálódik. Mire is gondolunk, lássuk.

Kishaszongépjárművek finanszírozásaHa valaki motort szeretne venni, főleg ha motorhitelt is szeretne felvenni hozzá, alaposan meggondolja, hogy tényleg szüksége van-e a válságos időkben egy luxuscikkre. Hogy a motor nem luxuscikk? Amikor az embereknek nincs pénzünk, akkor ez a meglehetősen individualista jármű átlép a luxusjármű kategóriába. Nem csoda, hogy a motorpiac és a motorhitelek piaca pang, bár a híradásokban ezekről kevesebbet hallunk, hiszen valóban csak kevés embert érint. (Mivel Magyarországon sem adnak a motorgyárak munkát senkinek – vagy legalábbis alig néhány embernek.) A haszonjárművek esetén a helyzet hasonló. Ha haszonjármű hitelt szeretnénk felvenni (vagy, ami valószínűbb, lízingelni egy haszonjárművet), felmerül, hogy a cég (feltételezve, hogy vállalkozók és vállalkozások vesznek elsősorban haszonjárműveket) vajon elbírja-e ezt a kiadás, illetve a haszonjármű hitel jelentette havi terheket, és hogy egyáltalán szükség van-e a haszonjárműpark bővítésére, megújítására, és egy autóhitel alacsony vagy magas törlesztésének vállalására. A kérdés egy jó gazdasági környezetben nem kérdés, mivel ha bővíteni kell vagy újítani lehet, akkor rá kell vagy lehet áldozni a pénzt. De amikor a cégek és vállalkozások folyamatos pénzügyi és hitelproblémákkal szembesülnek, akkor nem várható el, hogy pörögjön a haszonjárművek piaca, és a bankok óriási összegeket helyezzenek ki. Idén egyébként hihetetlen mélységbe süllyedtek az autóeladások, és ha ehhez hozzávesszük, hogy a hitelkihelyezések megszigorodtak, és aki autót vesz, leginkább autóhitel helyett készpénzre veszi, akkor elképzelhetjük, hogy milyen állapotok uralkodnak a haszonjárművek és a haszonjármű hitel piac frontján.

Rátérve immár a haszonjárművekhez kapcsolódó vásárlási hitelekre és lízingelési lehetőségekre, a következő a helyzet. Míg egyéb esetekben a magánszemélyekre vonatkozó feltételeket szoktuk először említeni, most mégis a nem természetes személyeket vesszük előre, mivel haszonjárművet inkább vállalkozók és cégek vesznek, nem pedig magánszemélyek.

Kezdjük tehát azzal, hogy nem magánszemély csak lízingelheti a haszonjárművét, hitelt nem vehet fel rá.

Ez azt jelenti, hogy a lízingszerződést megkötő pénzintézet (általában bank, de nem feltétlenül) megveszi az autót, majd továbbadja azt teljes körű használatra a lízingelőnek. Ennek az előnyei (vagyis hogy miért akarnak a bankok inkább lízingeltetni, mint haszonjármű hitelt nyújtani) egyértelműek: míg egy hitelnél a haszonjármű tulajdonjoga a hitelt felvevőnél van, addig a lízingelésnél a banknál. Vagyis, ha probléma adódik, a bank helyzete sokkal egyszerűbb. Nem kell annyi kört futniuk és energiát belefektetniük, hogy a lízingelőtől visszavegyék az autót, mintha az autót valóban birtokló hitelezőtől kellene a tulajdonjogot átvenni. (Ha a hiteles a sajátjaként rendelkezhet az autóval, sokkal több lehetősége van borsot törni a bank orra alá, mintha az autó tulajdonjoga már eleve a banknál van, mint a lízingelés esetén. Persze a pénzintézet előbb-utóbb így is és úgy is visszaszerzi az autót, de egy elkeseredett hiteles veszélyesebb ellenfél, mint a kölykeit védő anyaoroszlán.)

Nem csoda tehát, hogy amikor évente több ezer vállalkozás megy csődbe, a bankok inkább csak lízingelési lehetőséget biztosítanak nekik. Éppen elég problémát jelentenek a csődbe ment magánszemélyek a hitelezés többi területén.